κωδικός συμμετοχής: cw25-sLxvk
βίντεο δραστηριότητας:
https://video.sch.gr/asset/detail/RRXMgPhhEWNKYW3bFy1YfY84/

Η δραστηριότητα συνδέει τον εκπαιδευτικό προγραμματισμό με την εκπαίδευση για τη βιώσιμη ανάπτυξη. Πραγματοποιείται στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής εβδομάδας κώδικα και του έργου e-Twinning: Little Ambassadors of Sustainable Development. Τα παιδιά εργάζονται σε ζευγάρια χρησιμοποιώντας το ρομπότ Bee-Bot και τις καρτέλες των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs), οι οποίες έχουν τοποθετηθεί στην επιδαπέδια πίστα.
Ένα παιδί περιγράφει με δικά του λόγια έναν από τους 17 στόχους (π.χ. «να μην υπάρχει φτώχεια», «να προστατεύουμε τη θάλασσα», «να χρησιμοποιούμε καθαρή ενέργεια»), ενώ το δεύτερο παιδί προγραμματίζει το Bee-Bot ώστε να φτάσει στο αντίστοιχο εικονίδιο του στόχου.
Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά:
-
εξασκούν λογικομαθηματική σκέψη,
-
αναπτύσσουν δεξιότητες προγραμματισμού,
-
συνεργάζονται, επικοινωνούν και μαθαίνουν μέσα από το παιχνίδι και τη διερεύνηση,
-
γνωρίζουν με βιωματικό τρόπο τους 17 Παγκόσμιους Στόχους.
Η δραστηριότητα μπορεί να επαναληφθεί με διαφορετικούς συνδυασμούς παιδιών και στόχων, ενισχύοντας τη συνεργατική μάθηση και τη δημιουργική σκέψη.
Στόχοι μάθησης:
-
Εξοικείωση με βασικές έννοιες προγραμματισμού (αλληλουχία εντολών, προσανατολισμός, δοκιμή – διόρθωση).
-
Καλλιέργεια συνεργατικών δεξιοτήτων.
-
Ενίσχυση περιβαλλοντικής και κοινωνικής συνείδησης.
-
Γνωριμία με τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Εργαλεία και υλικά:
-
Bee-Bot
-
Επιδαπέδια πίστα (6×6 τετράγωνα ή ανάλογη διάταξη)
-
Καρτέλες με τα εικονίδια των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης
-
Κάρτες περιγραφών των στόχων (ή προφορική περιγραφή από τα παιδιά)
Ηλικίες:
Παιδιά προσχολικής ηλικίας (4–6 ετών)
Σύνδεση με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης:
SDG 4 – Ποιοτική Εκπαίδευση
SDG 17 – Συνεργασία για τους Στόχους
Η δραστηριότητα μπορεί να γίνει χωρίς τη χρήση bee-bot χρησιμοποιώντας Καρτέλες SDGs, Ταινία δαπέδου ή πλέγμα (grid) στο πάτωμα, Κάρτες κατεύθυνσης (προαιρετικά: «μπροστά», «πίσω», «αριστερά», «δεξιά»)
Title:
Bee-Bots Discover the 17 Sustainable Development Goals!
Organizer: Evgenia ArgiroudiDescription:
The activity takes place within the framework of Europecodeweek and connects coding and robotics with education for sustainable development.
Children work in pairs using a Bee-Bot robot and cards of the 17 Sustainable Development Goals (SDGs) placed on the floor mat.
One child describes a goal in their own words (e.g. “no poverty,” “protecting the sea,” “clean energy”), while the second child programs the Bee-Bot to reach the correct SDG icon.
Through this playful approach, children:
-
develop logical thinking and basic programming skills,
-
practice collaboration and communication,
-
and learn about the 17 Global Goals in a meaningful, hands-on way.
The activity can be repeated with different pairs of children and goals, enhancing creativity and teamwork.
Learning objectives:
-
Introduction to basic programming concepts (sequence, direction, debugging).
-
Fostering teamwork and communication skills.
-
Raising awareness of sustainable development and global citizenship.
-
Familiarization with the 17 Sustainable Development Goals.
Tools and materials:
-
Bee-Bot robot
-
Floor mat (6×6 grid or similar)
-
SDG icon cards
-
Optional: SDG description cards
Age group:
Preschool children (4–6 years old)
Related SDGs:
SDG 4 – Quality Education
SDG 17 – Partnerships for the Goals
The activity can be carried out without using a Bee-Bot, by using SDG cards, floor tape or a grid on the floor, and optional direction cards (“forward”, “back”, “left”, “right”).
Το κείμενο της παραγράφου σας από ΑΡΓΥΡΟΥΔΗ ΕΥΓΕΝΙΑ
1321196-sv4Z9uvp8CnswGnCE7zm-
o1PVHbffIB-
wp2db04vR8-